söndag 12 september 2010

Överraskning


Kom till jobbet i dag, möttes av en kollega som såg lite lurig ut som lockade ner mig i matsalen... Närmade oss kylen och där tog hon fram en liten burk med gräddstuvad blek taggsvamp och frågade om jag tyckte om sånt!!
Jag smakade och heaven was on earth för en stund!
OM jag gillar? Jaa!
Ja, men då kan du ta detta, sa hon och visade upp en burk med taggsvampen och en burk med gula vackra kantareller :-D
Fina oväntade kollega, jag blev jätteglad - TACK!
F hörde av sig o jag frågade om hon ville möta mig när jag slutat och hänga med hem på en middag eftersom jag fått en burk svamp av en kollega. Min väninna älskar också god mat så hon stod o väntade när jag slutat och så bar det av.
F hade med sig så hon bjöd på varsin aperitif i form av varsin cosmopolitan under tiden som jag brassade käket. Skål!
Snart stod det två tallrikar på bordet med stekta kycklingfileer på en bädda av ruccola, timjan, basilika o gorgonzola...vid dess sida tomat o löksallad och sidan om det gräddstekta kantareller. Himmel vad gott detta var!!
Till dessert blev det varsin kokott m jordgubbar/äpple med ett täcke av mandelmassa och vaniljsås till det.
SKÖNA SÖNDAG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar