lördag 4 september 2010

Ledig och lugn


Lördag!!

Vaknade av mobilsignal och displayen visade att det var mamma. Svarade sömndrucket och hon frågade:

- Sov du?
Svårt att missa när man har mer av en mansröst än sin egen....
- Jo, jag sov men..det är ok, jag ska upp och njuta helg så det var bra att du väckte mig.

Berättade om förslaget från min chef och mamma blev glad och rörd av min glädje.
Hon o hennes man skulle ut o fiska så det blev inget långt samtal vilket kändes ganska skönt, vet inte vad det är med mig men jag vill bara gå här i min ensamhet och pula med mitt ostört, ett litet tag iallafall.

När det var helg när man var liten så kändes det liksom ljusare och lugnare och PRECIS den känslan har jag nu - SÅ HÄRLIGT!

Har bestämt med en väninna att jag ska komma till henne och sen ska vi ut o handla, måste ha någon form av nät eller filter för det kommer in småkryp från luftintagen...BLÄ!!

Så..mot Söder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar