torsdag 23 september 2010

Checklista för livet




Grundstenarna för ett fungerande liv...CHECKLISTA:


BOENDE: Har äntligen flyttat till eget, slipper andrahand och trivs.
Allt är inte iordning än men jag har planer för hur det ska bli och kan lugnt ta en sak i taget. (Inte skrivit kontrakt ännu men hyresvärden skulle skicka det så det är väl på gång)
MÅL: Skriva kontrakt, hitta var spindlarna kommer in, få ordning.


ARBETE: Jobbar min sista vikariatdag den sista september sen får jag min egna schemarad. Chefen ville prova mig på ett annat uppdrag också, det längtar jag efter.
Min gamla chef från stödboendet som jag jobbade på ringde i går och undrade om jag kunde tänka mig att komma in och jobba extra.
Ja, det kan jag ju...så jag skulle maila över när jag kan jobba, så han vet.
MÅL: Fast jobb, inspirerande kollegor, bra lön, bra schema, bra chefskap, utvecklande.

FRITIDSYSSELSÄTTNING: Träningen ger mig mycket..glädje, gött snack, muskler och självkänsla. Det är det enda jag gör just nu förutom att jag läser och tar det lugnt. Skönt!
Borde vara ute mer.
MÅL: Nöjd eftersom jag gör precis vad jag vill göra just nu. Vara ute mer och ta mig tid att vara mer kreativ.


SOCIALT: Mitt sociala nätverk har blivit tunnare, har sållat ganska hårt eftersom jag tyckte att jag hade för många runt mig som satte alkohol i centrum för varje gång man skulle umgås, jag tycker att det är SÅ ointressant!
Det känns jättebra att ha valt bort, men lite tomt i bland.
MÅL: Bli bättre på att hålla igång bra kontakter.

KÄRLEK: Ett kapitel för sig det där med kärlek, jag är inte så bra på det och så träffar jag en man som är om möjligt ännu sämre på det än jag...eller så är han inte "so in to me" (fast det tror jag eftersom han hör av sig i tid och otid, min gubbe i lådan)
Ja, vi får se hur det blir, det är ju som sagt ett kapitel för sig.
MÅL: Bestämma mig om jag vill fortsätta med R. Ta det därifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar