söndag 19 september 2010

Kärlek

Man ska vara noga med vad man önskar sig...det kan ju slå in.

Min önskan om att R skulle komma och borra upp mina hyllor slog in, till min stora glädje och förvåning.
R ringde ju för någon vecka sedan och sen skickade jag mess för en vecka sedan och frågade om han ville något eller om han bara var snackesjuk.
Han sa att han var tvungen att höra min röst och att han inte kunde sluta tänka på mig.
Jag svarade att jag inte heller kan sluta tänka på honom och att han finns i mitt hjärta men att han får step up eller step out.
Han svarade inte på detta så jag tänkte att han nog behövde lite tid att tänka på saken under tiden som han var i Norge på jobb.
Jag skickade ett mess i veckan om att han var välkommen hit när han kommit hem och om han var bra på att skruva ihop IKEA-grejor så kunde han få hjälpa mig med det. (trodde att jag skulle ha råd att köpa de där byråerna som jag ska ställa sängen på men...det får vänta)

Har inte hört ett ljud förrän i går kväll då jag fick ett mess att han var hemma och en fråga om jag fortfarande behövde hjälp med byrån.
Jag skrattade och tänkte att det är tur att man har saker att skylla på när man vill träffas och inte riktigt kan säga det.
Skrev att det inte fanns någon byrå men att garderoben och en bokhylla hade kajkat så det fick han gärna hjälpa mig med.
Så i dag vid 14 kom han hit, tjock, skäggig och vacker, borrade upp mina grejor och gav mig kärlek - Åh vad jag har längtat efter honom!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar