fredag 15 oktober 2010

Tommy lillfinger

Skulle vilja ha en flik till en av mina kollegor som hasplar ur sig det ena tokiga efter det andra, hon förgyller verkligen mina dagar!
I bland (ganska ofta) får hon mig att kippa efter andan eftersom hon inte har några gränser för vad som kommer ur henne (in public)

Fast det e klart, det som i stunden är så roligt att tårarna sprutar är inte alltid så roligt när man försöker återge det..

En dag som alla andra, vi stod och grejade med något, hör vi plötsligt en kund som förmodligen är superförkyld, börja hosta..HOSTA och det vill liksom inte sluta...

Då säger min blomma till kollega med fullt allvarlig min och sin speciella stämma:

- Ja, antingen är det TBC eller HBT.

Jag tittar förvånat på henne och börjar skratta så tårarna spruta.

Det kommer från ingenstans... hela tiden...hon förvränger ord och betydelser och hittar på och assosierar i vildo...helt galen och underbar!
Damen är 60 år och en liten ettrig tant, detta gör hennes tankegångar ofantligt roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar