söndag 3 oktober 2010

Annorlunda helg



Fredag vid 21.40 när jag slutat jobbet och vi hade handlat det sista, körde vi ut till Ljusterö.
Det var en bra bit ut och nattsvart.

När vi kom dit satte Petter eld i den öppna spisen medan jag dukade ett bord med ostbricka och gott rött vin sen satt vi och pratade om saker som vi aldrig talat om tidigare...hans familjehemligheter.
Vi satt uppe till 2 sen visade Petter mig var jag skulle sova och jag bäddade och törnade in.
Vaknade efter två timmar att det var hett som i helvetet - el-element funkade inte riktigt och alltså inte kopplade ner när det var tillräckligt varmt. Phu!
Satte ner temperaturen, öppnade fönstret o luftade ut ett par minuter sen somnade jag om och sov till 10.30, gud så skönt!
Satte upp håret i en lantlig frisyr, gick in och fixade frulle... vi satt länge och mumsade.
Petters bror skulle komma och vi skulle åka och ta upp en av deras båtar. Sagt och gjort..Brorsan kom, oj vad lika de var, tog hem båten, broder D körde hem.

Petter riggade grillen och jag gjorde resten av käket och bakade en äpplepaj som misslyckades men gick att äta äpplena iallafall, haha!
Åh vad vi åt och hade det gott...
Sen gick Petter ner och satte eld i bastun.
En stund senare hoppade vi ur kläderna och jag bastade i vedeldad bastu för första gången, härligt och jävligt varmt!

Vi gick in, satte oss i soffan, laddade med "Nyckeln till frihet" och fortsatte att ha det bra.

I dag har vi knappt pratat med varandra, skönt, var och en har skött sitt.
Jag såg Idol-veckan, mina favoriter är Linnea, Minnah och Alice av tjejerna och av killarna...Andreas o Olle.

Nu ligger jag hemma in my bed och kollar på "The guardian".
Ja, jag gillar livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar