måndag 4 oktober 2010

Pengabrist

Likt ett ljud som funnits där så länge att man knappt märker det förrän lättnaden när det försvinner, så kass är min ekonomi. Den ligger där och stör och vid vissa, väldigt ovanliga tillfällen när jag slipper oroa mig för att få det att gå ihop så blir det en skönt avslappnande andning ut!

Läste en blogg i går om en småbarnspappa som också tröttnat på att vända på kronorna. Tänkte, som så många gånger förut, att man kanske skulle ta tag i detta med ekonomin... Mitt största problem är faktiskt att jag inte har något grundkapital för idéer finns och även energi.

Ska man tänka långsiktigt som att ta en utbildning i något lukurativt ämne och sedan göra något med det eller något mera kortsiktigt som genererar pengar lite snabbare?

Sälja tjänster eller varor?

Något att låta hjärnan ta tag i today.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar