onsdag 9 juni 2010

Va? Är det sant?



Pratade med mannen som jag hyr nuvarande krypinnet av, han kommer att flytta tillbaka

(är jag förvånad att hans lockande erbjudande att kanske få överta kontraktet bara var en egogrej för honom- öh, nej)


well well, ringde min fd hyresvärd och hörde mig för om han kanske hade något som jag kunde få hyra.
Ringde honom för ett par veckor sedan och slängde ut en krok och då sa vi att vi skulle höras längre fram...nu kände jag mig lite stressad så jag ringde igen...måste varit på precis rätt dag för han sa att det kanske (nästan säkert lät det som) fanns en lägenhet i Traneberg, vid vattnet.

När han sa det så kom det ett tjut från mig och jag fick fram att :
- Den måste ju bli min, det förstår du ju!!

Då skrattade min härligt svåra gubbe och sa att han skulle dit och kolla lägenheten som han höll på att renovera sen ringa mig i nästa vecka.
Härliga gubbe, tack och bock!
Längtar efter att han ska höra av sig och säga att jag måste komma och titta på min nya fina (andrahands-) lägenhet. Yeeehaaa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar