måndag 7 juni 2010

Familjehelg

I helgen har jag varit på födelsedagsgille hos min far och hans fru nere i Skåne.
Kom ner i fredags då jag sov över hos min mamma. Hennes man hade åkt upp till huset så vi var ensamma i lägenheten, det var kul för det händer sällan att vi är själva. Vi pratade om kärleken mellan dem och att de är lika kära nu som för 10 år sedan då de träffades, det gjorde mig glad och hoppfull.
Lördagen, då åkte jag med min kusin och hennes familj ner till pappa, vi plockade upp min dotter som kom med tåget, åh älskade dotter vad fin hon var!!
Sen följde ett gille som var roligt, med god mat och härliga människor.
Söndagen hade vi tillsammans till sen eftermiddag då vi körde tillbaka till Helsingborg och mamma och sedan hem i dag...underbara dagar med intensiv familjeboosting!

Jag har tre familjer;

Den första är jag och min dotter, vi har en ganska sporadisk kontakt efter hennes uppbrott för fem år sedan. Vår relation börjar bli bättre och vi pratar mycket och om viktiga saker när vi ses, det verkar som om både hon och jag har stort behov av det - UNDERBART!
Vi har roligt ihop, har alltid haft. Vi är nyfikna och tycker om att utforska saker...och konst, det intresset har vi också gemensamt.


Den andra är min mamma och hennes man, när vi umgås brukar det bara vara vi, platserna däremot skiftar, Hbg, huset eller här hos mig i Stockholm.

Den tredje sidan består av pappa, hans fru, sex halvsyskon (vi har aldrig fått ihop så va varit samlade alla syskon) som pappa har med fyra olika mammor, det är en faster med mina tre kusiner och deras respektive och barn, min farbror (hans barn är aldrig med, varför vet jag inte) och så finns det några av pappas och hans frus vänner som alltid är med.

Vilken otrolig skillnad i hur vi umgås, dessa tre sidor och jag.

Mamma är försiktig, älskar sin man och vill vara till lags.
Pappa är bullrig, vill omge sig med folk och är uppslukad av sitt liv som han verkar leva i 190.

Jag är en mix av dem, så tydligt det blir när man umgås en helg!

Sen märker jag hur min dotter har ett stort unikt eget jag med stråk av mig o sin pappa...
Hon är bra på att tycka om vår familj, hon är bättre på det än jag...

Nu sitter jag här i det tysta och känner mig lite ensam efter intensiva dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar