tisdag 16 november 2010


VEOLIA, SJs konkurrent, hade fräscha och bekväma liggvagnar som jag dessutom köpte för en billig penning- 549:- Sthlm- Helsingborg.

Skåne bjöd på sitt allra gråaste och regnigaste väder, jag som varkrasslig sov och slumrade hela fredagen sen på lördagen började jag känna mig lite bättre.


Min dotter kom på lördagen, då körde hela gänget upp till iskalla huset i skogen.
Dotter satte fyr i spisen och till slut blev det riktigt varmt och skönt.

Vi skickade iväg mor(-mor) och hennes man medan vi förberedde och pusslade ihop en fyra- rätters middag som bestod av:



Plockmums - baconlindade dadlar,
Jordärtskocksoppa med parmesanchips,

6timmar i ugnen högrev (mums) m potatis/morotskaka (mindre mums) m sallad och ett vitlöks o soltorkade tomat-smör.

Dessert blev en variant på Pavlovatårta (som jag älskar!)

Jag hade gjort en quiz så de skulle få sig en liten tävling så inte väntan på maten skulle bli för jobbig...alla fick samma poäng till min stora glädje eftersom jag hade köpt varsin superfin julgranskula till dem...en tradition vi har, att köpa en ny för varje år.

Paketer till födelsedagsbarnen och sen mys i soffan.
Härlig lördag med familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar