onsdag 17 november 2010

SD i min närhet

Vad gör man när SverigeDemokraterna blir personligt?

En kompis till mig från skåne är uppe på kurs.
I går var vi ute och tog en öl och pratade om innerliga saker som hänt sedan sist vi sågs, vilket är många år sen.
Han berättade om sin relation som just nu är gungig. Jag pratade lite om mitt och vi hade riktigt trevligt.
Vi pratade om att ses i dag (onsdag) igen, han skulle ta med sig en kursare och sen träffa en kompis som nu bor här uppe och NU jobbar i riksdagen...han sa det på ett sätt så jag förstod att det var någon i SD.
Han frågade om jag ville följa med dem ut i kväll på en öl.
Jag svarade att jag måste tänka över detta väldigt noga innan jag svarar...jag förklarade hur svårt jag har för folk som har nazisympatier och pratade sedan hål i huvudet på honom om detta.

Sitter och funderar på VARFÖR jag skulle följa med dem och VARFÖR jag inte skule göra det.

Hur tar man ställning?

Är det att stänga ute eller möta och låta stackaren få ta del av hur andra människor tänker?

Aaaaahh, jag måste tänka vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar