torsdag 27 maj 2010

Jag har hittat något jag verkligen gillar!

Jag har gått min sista dag på en introduktionskurs i flamenco, så i kväll har jag dansat i tre timmar. Mina armar känns mjölksyrafulla och min själ mår utmärkt!
Jag vill fortsätta och för en gång skull tänker jag inte att: " Jag vill kunna allt med en gång" utan jag ser fram emot att vara nybörjare och sakta lära mig hur det går till.
Vår lärarinna var en otroligt duktig kvinna som skapade nyfikenhet, eldighet och hopp om att komma att kunna dansa. Hon visade steg som fick oss att se ut som om vi kunde...ja, nästan iallafall. Jag kunde se HUR det skulle kunna bli, ojoj, och så fick vi prova att dansa med en schal och med kastanjetter, himmel vad häftigt!!
Jag ser fram emot höstens kurs, för den SKA jag gå på :-)

Åh så länge jag har önskat att hitta något som skulle väcka detta intresset.

OLÈ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar