måndag 31 januari 2011

Så vaknade jag av att kärlekens klocka plingade...
En mjuk kropp som luktade varmt, tryggt och sömnigt. Kröp närmare honom och trasslade in mina ben genom hans och han virade sina kraftfulla armar runt mig, vilken underbar början på dagen!!
Han åkte till jobbet och jag somnade om tills min klocka ringde.
Till jobbet och hade en dag som har varit full av aktivitet, precis så som man vill att det ska vara - Mycket att göra!
Början av kvällen hade kommit, då kommer min gamla chef upp och säger hej, hon var jättebrun och berättar att hon precis kommit hem från Egypten...
Sen berättar hon att hennes läkare ringt och att hon precis hade lyssnat av sitt mobilsvar där han talar om för henne att hennes cancer spritt sig.
När hon berättar detta för mig blir jag helt kall o tom.
Det är fruktansvärt att veta att jag är den första som hon delar denna skräck med och jag har inte, sedan hon berättade och sen gick, kunnat sluta tänka på det.
Jag skrev ett sms till henne för en stund sedan och talade om hur ledsen jag är för hennes skull och att hon kan ringa när helst hon skulle vilja prata, skrika eller hitta på något för att orka med det hon är i.
Livets vändningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar