onsdag 7 juli 2010

Det blir sällan som man har tänkt sig....

...och jag kan verkligen skriva under på det uttrycket.
Varit och kollat på lägenheten i dag med "King of the hills". Han sa:
- ja, det ÄR ju bara ett korttidskontrakt så där en 6, 8, 10 månader...
-jo, du sa ju det. det finns möjligen inte någon lägenhet i din makt där jag kan få ett kontrakt?
-det skulle vara i Bredäng eller Sätra...
-åh, jag VILL ju inte bo där..Finns det verkligen inte någon annanstans?
-nej
-ja, då undrar jag om jag inte tar denna iallafall, jag tycker det är jätteviktigt att man trivs i sin omgivning..

Vi gick ut ur den lilla lägenheten som var ganska fin (det fanns badkar OCH balkong)
plötsligt säger Kingen:
- du vill inte hyra en lokal?
-en lokal?
- ja, jag har en här nere nu som blir ledig, en målarfirma har haft den och innan dess hyrde jag ut till några studenter.
- men..jag måste ju ha kök och badrum om jag ska kunna bo där!
- jo, det finns pentry och toa med dusch.
- hur länge kan jag hyra den då?
- den kan du ha så länge du vill
- va?! och vad skulle den kosta då?
- 4500
- JAMEN, det är ju TAGET!!
- Du måste se den och jag har inte nycklar förrän de har lämnat som har den nu men kika in här!

Jag tittade in genom fönstret till en fin lokal på två rum. Pentryt såg jag inte och toadörren var stängd så jag kunde inte skymta den heller.
Det är en egen liten dörr in dit, det ser liksom ut som om det har varit en speceriaffär för länge sedan, gulligt!
Så nu är ny datum bokad för titt...10 augusti ska jag ringa (och se vad som blir nästa bud.)

Livet är bra spännande!

Nu - film och chibbe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar