onsdag 18 augusti 2010

Omogen..omoralisk..oo.. vad skönt!

Jag har varit hemma från jobbet i dag.
FÖRKLARING VARFÖR DET BLEV SÅ:
Det var så att jag, i går, åkte ut till skånegänget som hade samlats i Ågesta.

Sent, sent när vi skulle hem FRÅN landet tog vi sista bussen därifrån till Farsta strand MEN busschauffören gasade förbi busshållplatsen vi skulle hoppa av vid.. så efter en stund gick jag fram till honom och frågade:

- Vi skulle av vid Farsta strand...är det möjligen så att du körde förbi den hållplatsen?
...jo, mycket riktigt så hade han ju gjort det.
Han svängde ihop en märklig ursäkt till varför men erbjöd sig sen att köra tillbaka oss när han kommit fram till skogås (the end-hållplats)

Så när han släppt av alla utom oss som borde ha hoppat av sedan länge så vände han bussen och sen var det fan i mig gasen i botten tills vi var där vi skulle.
Kändes som en snäll svensk version av "Speed".

Med två minuter till godo till sista tuben hem, hoppade vi flåsande på tunnelbanan och åkte hemåt.

I morse när jag vaknade var jag sååå trött... jag ringde och sjukade mig...ja, inte så snyggt kanske men välbehövligt. Jag ser det som en obetald semester under cover.

Vid lunchtid ringde min yngsta lillasyster och sa att de var i Stockholm, jag skulle egentligen ätit lunch med skåneligan innan en av dem åkte ner men jag stod över det och träffade syrran, hennes mamma och syrrans väninna. Trevligt med en fika på "Kaffekoppen" i gamla stan.



När de skulle åka hem stannade jag i gamla stan, mötte en väninna som jag tog en kaffe och babblade en stund med innan vi åkte över till Djurgården, gick på Grönan och lyssnade på Sofie Zelmani.
Hon var bättre än jag hade väntat mig. Det är länge sedan jag lyssnade på henne, Oh vad innerligt och finstämt, pampigt och ensligt det var...grymt bra musiker hade hon med sig också.
Jag kände igen trummisen väldigt mycket så det tog en del av min uppmärksamhet att fundera på vem han var... Var tvungen att kolla upp honom (Norpan)när jag kom hem, det visade sig att det var Lars Winnerbäcks trummis som också har spelat mycket med Lundell...inte konstigt att jag kände igen honom..kul!



Nu...hemma och på tvn går en film...klockan är ett å lite till och jag tänker att jag vill stanna hemma i morgon också, se på film och göra fläsk med löksås.

Tror ta mig fan att jag gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar